Over Yasmin

De visie en missie van Stichting Yasmin
Vrouwen hebben recht op een goede en zelfstandige positie binnen de samenleving. Bij Stichting Yasmin staan daarom bewustwording en persoonlijke ontwikkeling voorop. Yasmin is een participatiecentrum; aan de hand van voorlichting, advies, begeleiding, persoonlijke ontwikkelplannen, coaching en uiteenlopende activiteiten kunnen vrouwen zich oriënteren en stappen zetten op weg naar een actieve rol in de samenleving. Dat kan een opleiding zijn of werk, vrijwilligerswerk of iets anders.

Yasmin biedt daartoe een laagdrempelige en veilige omgeving waarin persoonlijke wensen en mogelijkheden centraal staan en iedere vrouw de mogelijkheid krijgt zich verder te ontplooien, talenten te ontwikkelen of door te stromen.

Yasmin werkt samen met uiteenlopende organisaties en instellingen en verwijst door wanneer dat zinvol is. Yasmin kiest altijd voor maatwerk en heeft inmiddels 35 jaar ervaring opgebouwd.

En natuurlijk is Yasmin een plek waar vrouwen voor de gezelligheid en een kop thee kunnen binnenlopen. De deur staat open voor alle vrouwen in Den Haag, ongeacht afkomst, opleidingsniveau of leeftijd.

De organisatie van Stichting Yasmin
Nermin Altintas is directeur van Stichting Yasmin. ‘Na veertien jaar parttime gewerkt hebben bij Stichting HOF (voorganger van PEP) als adviseur/ consulent voor vrijwilligersorganisatie, heb ik in 2002 de overstap gemaakt naar Stichting Yasmin’.  Lees hier het interview met Nermin Altintas in de Haagse Courant.

Yasmin draait voornamelijk op vrijwilligers. Een minimaal aantal vaste krachten (samen met de directeur in totaal 2,7 fte), organiseert samen met ongeveer 70 vrijwilligers alle activiteiten.

• Vrouwen die zichzelf willen ontplooien kunnen bij Yasmin terecht voor praktische informatie en voorlichting over uiteenlopende onderwerpen.
  • Binnen Yasmin worden tal van activiteiten georganiseerd, al dan niet in samenwerking met andere organisaties. Stichting Yasmin kent als geen ander de weg in Den Haag en kan vrouwen doorverwijzen, naar andere organisaties, instellingen of opleidingen.
  • Yasmin is sterk in persoonlijke begeleiding en ondersteunt vrouwen die de stap zetten naar opleiding, arbeidsmarkt, vrijwilligerswerk, talentontwikkeling of economische zelfstandigheid.

Meer informatie over