Wat te doen bij geweld tegen vrouwen?

FACTSHEET WAT TE DOEN BIJ GEWELD TEGEN VROUWEN?

Heb je te maken met geweld of ben je getuige hiervan? Wij hebben adressen, websites en telefoonnummers verzameld waar jij terecht kunt voor hulp.

Klik hier voor: factsheet geweld Stichting Yasmin – november 2019 >>

Waarom deze factsheet?

Yasmin wordt steeds vaker benaderd door slachtoffers van (psychisch) geweld met een roep om hulp. Yasmin is echter geen vrouwenopvang of hulpverlenende instantie. Om die vrouwen (en soms ook mannen) in de regio Den Haag te kunnen helpen, heeft Yasmin deze factsheet ontwikkeld. We maken regelmatig een update zodat deze altijd zoveel mogelijk actueel is.

PROJECT VROUW EN VEILIGHEID

Yasmin is gestart met het project Vrouw en Veiligheid, gericht op preventie van huiselijk geweld. Met voorlichting, trainingen, bijeenkomsten en begeleiding wil Yasmin vrouwen informeren, inzicht geven en versterken om zichzelf en hun gezin te beschermen.

Klik hier voor meer informatie over het project.

NUTTIGE LINKS OF TIPS

• Heb je vermoedens van huiselijk geweld of heb je er zelf mee te maken? Op deze website van de overheid vind je informatie voor advies en hulp: klik hier
  • Tips omgaan met conflicten in het gezin tijdens de coronacrisis:

Omgaan met conflicten in het gezin tijdens de coronacrisis

Stop Geweld tegen Vrouwen 2019 en Yasmin in het nieuws