Nieuwe locatie Yasmin geopend

Op dinsdagochtend 24 september jl. liep de Shalomkerk vol met zo’n 50 vrouwen uit de wijk en andere genodigden om de start van de activiteiten van Stichting Yasmin op deze locatie met een feestelijk ontbijt in te luiden. Directeur Nermin Altintas van Yasmin opende de bijeenkomst samen met Kees Buist, projectleider Buurt- en Kerkhuis Shalom. Kees is blij met de samenwerking: “Onze doelstelling sluit aan bij die van Yasmin: Mensen met elkaar in contact brengen en ze helpen hun dromen te verwezenlijken.”

Nermin Altintas en Kees Buist             Serpil Ates (r)                                Janice Roopram (r)

Ook aandacht vanuit de Haagse politiek

Vanuit de Haagse gemeenteraad waren Janice Roopram (Hart voor Den Haag/Groep de Mos) en Serpil Ates (Groen Links) aanwezig. Serpil noemde Nermin Altintas een voorbeeld van een sterke vrouw en benadrukte de kracht van vrouwen. Janice zei te hopen dat vele vrouwen in stadsdeel Escamp zich kunnen gaan ontwikkelen met de activiteiten van Yasmin in de wijk.

Kennismaken met workshops van Yasmin

Na het ontbijt waren er twee workshops: ‘Wat is je talent?’, en ‘Wat wil je met je toekomst?’, bij wijze van voorproefje op de activiteiten waarmee Yasmin vanaf donderdag in de Shalomkerk van start gaat. In de workshop over talentontwikkeling werden enthousiast mindmaps gemaakt van allerlei soorten talenten. In de andere workshop stond het levenswiel centraal. Deelneemsters konden met elkaar praten over persoonlijke groei, partner/relatie, vrienden/familie, gezondheid, geld, carrière, fysieke omgeving en plezier/ontspanning.

Elke dinsdag en donderdag activiteiten van Yasmin

Vanaf deze week zijn vrouwen welkom op dinsdag en donderdag om mee te doen met de activiteiten van Yasmin in de Shalomkerk aan de Vrederustlaan 96.  Klik hier voor het programma
Alle aanwezigen kregen een uitnodiging voor de feestelijke opening van Buurt- en Kerkhuis Shalom op zaterdag 5 oktober en een flyer van een bijzonder initiatief: Kies! Sociale Supermarkt.

Met dank aan Mariet Herle
(Vrijwilliger spreekuur Buurt- en Kerkhuis Shalom en communicatie Kies! Sociale Supermarkt)