Voor wie?

Yasmin is er voor vrouwen die verder wil komen!

Dit wordt onder andere gerealiseerd door middel van betaald werk, vrijwilligerswerk of een ander soort onderneming waardoor vrouwen zelfredzaam zijn en actief deelnemen aan de maatschappij.

Hoe werkt Yasmin?

Het bijbrengen van vaardigheden doet Yasmin door verschillende trajecten, projecten en activiteiten aan te bieden.

Deze hebben een ondersteunende, stimulerende en versterkende werking. Hierdoor dragen ze bij aan de individuele ontwikkeling van iedere vrouw die bij Yasmin binnenstapt.

De eerste stap

Je neemt contact met ons op zodat we een afspraak kunnen maken.

Als je dan langskomt gaan we samen kijken wat we voor je kunnen doen. Iedere vrouw is anders en zo ook haar situatie, behoeften en wensen. Yasmin wil elke vrouw leren kennen zodat we kunnen bieden wat precies bij haar ‘bij jou’ past.

Een gesprek

Het eerste gesprek is dan ook de eerste stap bij het vinden van het juiste traject.

Dit gesprek duurt ongeveer een uur en noemen we ook wel een kennismakingsgesprek of een intake. Deze is vertrouwelijk! Dit betekent dat wát je vertelt tussen ons blijft.

Waarover praten we?

Samen bespreken we je vragen en hoe jij jouw toekomst ziet.

Iedereen heeft dromen en wensen voor zichzelf maar misschien heb je daar nog nooit echt over nagedacht? Wij brengen in ieder geval alles in kaart en maken een plan waarbij we kijken hoe wij jou daarbij het beste kunnen helpen.

Wat kan je verwachten?

We kunnen bijvoorbeeld een cursus, lessen of training aanbieden.

Het is ook mogelijk, om aan de hand van je werkervaringen, een begeleidingsplan richting werk op te stellen maar het kan ook blijven bij de juiste informatie geven zodat je verder kunt. En wanneer je ambities hebt richting werk, vrijwilligerswerk of een opleiding maar je loopt toch tegen belemmeringen aan? Dan kun je kiezen voor een intensiever traject en krijg je (als je dit wilt) een personal coach toegewezen.

Kan Yasmin mij altijd helpen?

Als je misschien iets anders nodig hebt (dan wat Yasmin jou kan bieden) dan bespreken we dit ook.

Bijvoorbeeld welke organisaties, deskundigen of instanties hier eventueel nog meer bij betrokken kunnen worden. Je zou kunnen doorstromen naar elders (wat geschikter is voor jou) of binnen Yasmin blijven en deelnemen aan onze activiteiten. Je kan zelf kiezen of je dit mét of zonder begeleiding zou willen doen. Zo maken we samen de juiste keuze!