Online M2C: Ontmoet vrouwelijke rolmodellen uit de politiek

Stichting Yasmin organiseert wekelijkse groepsgesprekken (Meet to Change bijeenkomsten) over onderwerpen die aansluiten bij actuele thema’s in de Nederlandse samenleving en de emancipatie van vrouwen. Met elkaar in gesprek gaan en ervaringen uitwisselen staan centraal. Momenteel vinden de groepsgesprekken online plaats.

In aanloop tot de verkiezingen op 17 maart, organiseert Stichting Yasmin op donderdag 4 maart een interactieve, online bijeenkomst voor en door vrouwen. Politieke rolmodellen zoals Kirsten van den Hul & Mikal Tseggai (PvdA), Bente Becker (VVD), Nevin Özütok & Serpil Ates (GroenLinks), Fonda Sahla (D66) en Henna Mathura (CDA) vertellen over hun drijfveren en ervaringen.

Ook is het mogelijk om zelf vragen te stellen. Bijvoorbeeld over hoe zij in de politiek terecht zijn gekomen, wat zij belangrijk vinden en wat hun plannen zijn. Maar ook wat zij doen voor de ontwikkeling van vrouwen op het gebied van opleidingen en werkgelegenheid. Hoe zij denken over emancipatie en de ongelijkheid waar vrouwen nog steeds mee te maken krijgen.

09:30 uur Welkomstwoord
09:45 uur Kennismaking Kandidaat Kamerleden
10:15 uur Vragenronde in kleine groepen
10:40 uur Pauze
10:50 uur Vragenronde in kleine groepen
11:15 uur Afsluiting

Datum: 4 maart 2021
Einddatum: 4 maart 2021
Tijd: 09:30 - 11:30 uur
Voorwaarden: Alle bijeenkomsten zijn online, gratis en los van elkaar te volgen. Aanmelden is verplicht via aanmelden@stichtingyasmin.nl of 06-15352231 (bellen of WhatsApp).

No items found