Neem het heft in eigen hand!

Meet to Change over narcisme

Heb jij een partner die altijd bepaalt hoe jij je moet gedragen en jou niet respecteert? Heb jij een leidinggevende die jou onder druk zet en profiteert van jouw werk? Of heb je een familielid dat altijd de baas over jou speelt en jou minderwaardig behandelt? Is er iemand in je omgeving die jou zijn wil oplegt en daarvoor zelfs fysiek of psychisch geweld gebruikt? Mogelijk heb je te maken met een narcist; iemand die respectloos gedrag vertoont, geen tegenspraak duldt, een gebrekkig geweten heeft, dominant en manipulatief is, zich beter acht dan ieder ander en daarbij ook (verbaal) agressief kan zijn.

Bewustzijn over narcistisch misbruik

Waarom is bewustzijn over narcistisch misbruik nodig? Het is een enorm maar meestal onzichtbaar probleem. Wereldwijd worden miljoenen mensen getroffen door narcistisch misbruik. Slachtoffers van narcisten worden vaak niet geloofd. In tegenstelling tot fysieke mishandeling laat narcistisch misbruik geen zichtbare sporen na. Het is een vorm van emotioneel misbruik die moeilijk te bewijzen is, maar waarvan de effecten schadelijk en blijvend zijn. Narcisten zijn manipulatief zeer sterk en naar de buitenwereld toe meestal zeer charmante persoonlijkheden, waarmee ze ervoor zorgen dat anderen positief over hen denken. Slachtoffers daarentegen komen veelvuldig in de hulpverlening terecht. Vaak duurt het jarenlang om de opgelopen trauma’s te verwerken. Iedereen kent wel iemand die slachtoffer is (geweest) van een narcist. Of misschien zit je zelf verstrikt in een ongelijkwaardige relatie?

Neem het heft in eigen hand!

Het is de hoogste tijd het taboe rondom narcistisch misbruik te doorbreken en een ieder bewust te maken wat narcisme met je doet, wat de waarschuwingssignalen zijn en hoe je jezelf kunt beschermen. Kennis delen is van groot belang! Neem het heft in eigen hand, leer wat je kunt doen of hoe je een slachtoffer van een narcist kunt helpen. Stichting Yasmin organiseert deze Meet to Change over Narcisme in het kader van de internationale dag voor bewustzijn van narcistisch misbruik op 1 juni. Voor meer achtergrondinformatie, klik hier.

• Welkom – Nermin Altintas, directeur Stichting Yasmin
  • Uitleg over narcistische misbruik – psychologe Richelle Hodiamont van Het Verdwenen Zelf
  • Loskomen van narcistisch misbruik – ervaringsdeskundige/coach Nienke Buiskool van Lady Letters

In het programma is een empowermentoefening opgenomen en er is ruimte voor vragen en gesprek. Ook is er een pauzemoment.

12.45 – 13.00     Inloop
13.00                  start programma
16.00                  einde programma
16.00 – 17.00     informele afsluiting, ruimte voor gesprek

Gezien de grote belangstelling is aanmelden verplicht. Je kunt je aanmelden via een emailbericht aan: aanmelden@stichtingyasmin.nl o.v.v. Meet to Change Narcisme.

Datum: 1 juni 2018
Einddatum: 1 juni 2018