M2C maart – Stress door geldtekort

In maart en april staat de Meet to Change in het teken van armoede. Ondanks dat Nederland tot één van de rijkste landen in Europa behoort, leeft toch bijna een miljoen Nederlanders in armoede. Onder de titel ‘Als je even geen geld hebt, wat dan?’ bespreken we bij Yasmin elke week een ander aspect van armoede. Je deelt ervaringen met elkaar en krijgt handige tips. Voor sommige bijeenkomsten nodigen wij deskundigen uit.

Op vrijdag 12 april is het onderwerp: Stress door geldtekort

Geldproblemen en schulden kunnen psychische klachten zoals stress veroorzaken. De stress kan er zelfs voor zorgen dat je niet meer in staat bent om helder na te denken en je geldproblemen aan te pakken of op te lossen. We hebben Annette van der Knaap uitgenodigd om hier meer over te vertellen. Als chemicus heeft zij onderzocht wat stress met je brein en lichaam doet.

Meet to Change

Meet to Change zijn de groepsgesprekken die Stichting Yasmin organiseert over onderwerpen die aansluiten bij actuele thema’s in de Nederlandse samenleving en de emancipatie van vrouwen. Met elkaar in gesprek gaan en ervaringen uitwisselen staat centraal.

Alle bijeenkomsten zijn gratis en los van elkaar te volgen. Aanmelden is niet noodzakelijk, maar wel gewenst (aanmelden@stichtingyasmin.nl of 070-363 15 38 )

INFORMATIE

Startdatum: 12 april 2019