M2C Vrouwenrechten – 18 januari 2019

Recht op je eigen lichaam

Volgens artikel 11 van de Grondwet heeft iedereen recht op onaantastbaarheid van zijn of haar eigen lichaam. Wat houdt dit in de praktijk in? In hoeverre mag jij zelf beslissen wat jij met je lichaam doet? Het recht op je eigen lichaam raakt veel onderwerpen. Denk dan aan euthanasie, vaccinatie, orgaandonatie, (homo)seksualiteit, recht op eigen partnerkeuze, huiselijk geweld, etc. Ook de rechten van je kinderen komen aan bod. Want mag een kind zelf beslissen of hij wordt besneden, of piercings, of een tatoeage wil?

Kom langs en ga met elkaar in gesprek.

Meet to Change

Meet to Change zijn de groepsgesprekken die Stichting Yasmin organiseert over onderwerpen die aansluiten bij actuele thema’s in de Nederlandse samenleving en de emancipatie van vrouwen. Met elkaar in gesprek gaan en ervaringen uitwisselen staat centraal.

Alle bijeenkomsten zijn gratis en los van elkaar te volgen. Aanmelden is niet noodzakelijk, maar wel gewenst (info@stichtingyasmin.nl of 070-363 15 38 )

inschrijven

Inschrijfformulier