Het grote emancipatiedebat: Wat gaan de nieuwe raadsleden doen om de positie van vrouwen te verbeteren? ONLINE

Stichting Yasmin organiseert in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen en de week van internationale vrouwen dag: Het grote emancipatie debat. Op vrijdag 11 maart online van 09:30-11:30

De afgelopen maanden komen er veel berichten in de media voor over geweld tegen vrouwen, er is sprake van seksueel grensoverschrijdend gedrag, straatintimidatie en huiselijk geweld.  Opnieuw blijkt hoe belangrijk het nog steeds is om de positie van vrouwen te versterken en ervoor te zorgen dat er een veilige werk en woonomgeving is. Maar wat gaat de politiek hieraan doen en wat kunnen de nieuwe gemeenteraadsleden hierin betekenen?

Stichting Yasmin zet zich op verschillende manieren in voor vrouwen, niet alleen ondersteunen we vrouwen om mee te doen aan de samenleving door middel van vrijwilligerswerk, werk en opleiding. Maar we zorgen er ook voor dat vrouwen in hun eigen kracht komen te staan en sterk en weerbaar zijn, zodat vrouwen hun eigen keuzes kunnen maken over hun eigen leven.

Wij zijn trots op de gemeente Den Haag dat er een wethouder Emancipatie is en ook dat er nog steeds aandacht is voor de emancipatiedoelstellingen. Tegelijkertijd maken wij ons ook zorgen, dat er steeds minder middelen beschikbaar is. Terwijl in Den Haag ongeveer 265000 vrouwen wonen (51% van de bevolking.) Wij zijn dan ook benieuwd naar wat de verschillende partijen gaan doen voor de emancipatie van vrouwen in Den Haag. We gaan hierover in gesprek met de vrouwelijke kandidaat raadsleden.

Wil jij ook meedoen met dit debat of met de Meet to change gesprekstafels over de politiek en de gemeenteraad, meld je dan aan!   Graag mailen naar: administratie@stichtingyasmin.nl of per app of telefoon naar: 06-15352231 Wij zullen je dan een Zoom link sturen om mee te doen

Datum: 11 maart 2022
Einddatum: 11 maart 2022